Příkazy k úhradě - odeslání přes API
V modulu Nemovitost/CRM ve Finance - Banka - Příkazy k úhradě naleznete vytvořené příkazy. Je-li příkaz ve stavu Připraveno, můžete jej odeslat do banky přes API. Zaslaný příkaz se automaticky neprovede, bude ho nezbytné autorizovat v rámci nástrojů banky (internetové bankovnictví, mobilní aplikace).
Jak se vytváří příkazy k úhradě popisuje článek: Účty - příkazy k úhradě
Co je bankovní API a k čemu slouží je popsáno zde: Co je bankovní API
Pro které banky můžete použít API pro odeslání příkazu se dozvíte zde: Porovnání bankovních API
Každé bankovní API má svá specifika pro zprovoznění odeslání, která níže popisujeme:
- Aktivace: Bankovní API probíhá pomocí tokenu. Aby bylo možné příkazy zasílat, token musí mít nastaveno odpovídající oprávnění již při jeho vytvoření (zvolíte Sledovat účet a zadávat platební příkazy a inkasa), které umožňuje vkládat příkazy k úhradě. Máte-li token s úrovní oprávnění pouze pro čtení, odeslání příkazu k úhradě banka neprovede.
- Autorizace: Po úspěšném odeslání do banky lze dávku autorizovat ve Fio mobilní aplikaci či v internetovém bankovnictví.
- Zpráva o importu: V okně s výsledkem odeslání je uživatel informován o případné chybě.
- Aktivace: Bankovní API musí být napojené od 1.1.2022. Máte-li bankovní API napojené z dřívější doby, je nezbytné vytvořit nové napojení a účtům změnit původní bankovní API na nové. Prodloužení bankovních API vytvořených v roce 2021 není možné.
- Autorizace: Po úspěšném odeslání příkazu k úhradě bude možné dávku autorizovat pouze v MojeBanka Business (modré bankovnictví) - v sekci Dávky k autorizaci
- Zpráva o importu: V okně s výsledkem odeslání je uživatel informován o případné chybě.
- Aktivace: Nastavené Bankovní API musí být s certifikátem pro účty, pro které umožňuje odesílání a stahování dat.
- Autorizace: Po úspěšném odeslání naleznete v ČSOB CEB v části Čekárna, kde příkaz autorizujete.
- Zpráva o importu: ČSOB zpracuje dávku po jejím odeslání. Nenaleznete-li odpovídající záznamy v čekárně, je nutné ověřit protokol o importu. Tyto protokoly naleznete v Domsys v Nastavení-Účty, kde u účtu ČSOB kliknete na tlačítko Log. Nabídnou se vám odpovídající soubory obsahující informace o průběhu importu ve formátu XML. V protokolu naleznete informace o důvodu odmítnutí dávky.
- Aktivace: Nastavené Bankovní API musí obsahovat oprávnění pro vložení příkazu k úhradě.
- Autorizace: Česká spořitelna v současné době nikde v internetovém/mobilním bankovnictví nezobrazuje připravenou dávku způsobem, jako ostatní banky. Autorizace musí proběhnout ihned po odeslání - Domsys nabídne odkaz k autorizaci. Kliknutím na Autorizovat dávku autorizujte. Kliknutím na Rozumím zobrazené okno zavřete.
Nebude-li dávka autorizována odkazem (platnost odkazu 5 minut), bude nezbytné provést nové odeslání do banky. Máte-li schéma autorizace nastaveno s potřebou připodepsání, bude dávka po autorizaci první osobě zobrazena v George, kde se odpovídající osoby připodepíší.
- Zpráva o importu: V okně s výsledkem odeslání je uživatel informován o případné chybě.
- Aktivace: Nastavené Bankovní API musí být pomocí certifikátu, který má oprávnění Hromadné platby.
- Autorizace: V internetovém bankovnictví naleznete dávku připravenou v sekci Hromadné platby - Přehled hromadných plateb, kde odpovídající osoby provedou autorizaci.
- Zpráva o importu: V okně s výsledkem odeslání je uživatel informován o případné chybě.