Uzávěrka roku, kontrolní sestavy
TISKOVÉ SESTAVY pro kontrolu účetnictví s Domsys

- PŘEHLED PŘEDPISŮ za rok dle jednotlivých složek
(modul Správce-Reporting-sekce Předpisy-výstup Předpisy po složkách)
V nastavení výstupu vyberte požadovanou nemovitost, období předpisů, nastavte seskupení po Složka předpisu a nastavte v Uvažovat vyúčtování NE (tím se zobrazí předpisy tak jak existovaly před vytvořením vyúčtování v Domsys).

- PŘEHLEDY PŘEDPISŮ PODROBNĚ po vlastnících/nájemcích
modul Nemovitost-Finance-Předpisy-Výstupy-Roční přehled složek a úhrad
Možno dle jednotlivých vlastníků/nájemců (dle jednotlivých měsíců), s úhradami nebo bez úhrad. Na první stránce je vždy přehled složek v celkových částkách za celý dům.

modul Nemovitost-Finance-Předpisy-Výstupy-Úhrn předpisů za období

modul Nemovitost-Vlastníci/Nájemníci-Vlastníci/Nájemníci-Výstupy-Přehled předpisů a úhrad
Zde jsou uvedeny ke každému vlastníkovi/nájemci jednotlivé výše měsíčních předpisů včetně uvedeného dluhu na předpisu. Zároveň je u každého vlastníka/nájemníka informace o stavu konta. Po vytvoření vyúčtování je v tomto přehledu uvedena dlužná částka před vyúčtováním a po vyúčtování.

- SALDO POHLEDÁVEK za vlastníky/nájemci
(modul Správce-Reporting-Vlastník/Nájemce-Saldo ke dni po vlastnících/nájemnících)
Přehled neuhrazených předpisů, přehled stavů kont a celkové pohledávky za vlastníky/nájemce. Saldo je vždy k datu a jsou zde uvedené pohledávky za vlastníky/nájemce, které jsou skutečně dlužné. Sestavu je možné vytvořit s daty před vytvořením vyúčtování i po vytvoření vyúčtování, kdy jsou vyúčtováním uhrazeny zahrnované předpisy.

- INVENTARIZACE ZÁVAZKŮ/POHLEDÁVEK (z pohledu dokladů) - saldo ke dni
(modul Správce-Reporting-Finance-Inventarizace pohledávek-dokladů/Inventarizace závazků-dokladů)

- PŘEHLED NÁKLADŮ dle jednotlivých složek předpisů
(modul Nemovitost-Finance-Náklady složek-Výstupy-Náklady dle složek)
Zde jsou uvedeny veškeré náklady, které byly do složek přiřazeny z dokladů či transakcí účtů.

- CELKOVÝ SOUČET NÁKLADŮ dle složek
(modul Nemovitost-Finance-Náklady složek-Součty nákladů)
Přes tuto funkci Součky nákladů či klávesu F7 jsou součty nákladů ve složkách předpisu i evidenčních složkách.

- DOKLADY
(modul Nemovitost-Finance-Doklady)
Pomocí ikony diskety vytvoříte seznam evidovaných dokladů.

- STAVY ÚČTŮ A POKLADEN
(modul Nemovitost-Finance- Banka/Pokladna-Další-Stavy účtů)
Pomocí nabídky Stavy účtů či tlačítka F7 zobrazíte zůstatky bankovních účtů/pokladen. Vždy je uveden stav k poslední evidované transakci. Pokud je potřeba znát stav ke konkrétnímu dni, pak je třeba řádek s požadovaným datem nejdříve označit (kliknout myší) a dát F7.
- STAV FONDU ke dni
(modul Nemovitost- Nemovitost-Přehled-Výstupy-Stav fondu)
Sestava Stav fondu lze vytvořit k jakémukoliv požadovanému měsíci v rámci daného hospodářského roku s možností výpisu položek, které byly do fondu zahrnuty.
- PLATBY NEZAHRNUTÉ DO VYÚČTOVÁNÍ
modul Správce-Reporting-Finance-výstup Transakce-účetní odchylky úhrad předpisů
Ve výstupu se zobrazí platby z aktuálního roku, které nebyly zahrnuty do vyúčtování aktuálního roku, protože např. byly přiřazeny k předchozím či následujícím rokům. Dále tu jsou uvedeny platby z jiných let, které byly zahrnuty do vyúčtování aktuálního roku.

- SEZNAM VYÚČTOVÁNÍ na jednotlivé vlastníky/nájemce
(modul Nemovitost-Správa-Vyúčtování-pomocí ikony diskety)

- TISK VYÚČTOVÁNÍ
(modul Nemovitost-Správa-Vyúčtování-Výstupy-Vyúčtování)
V seznamu vyúčtování označte vlastníky/nájemce, kterým chcete vytvořit vyúčtování v PDF (v nastavení výstupu je možnost určit, zda vyúčtování bude později z PDF tištěno oboustranně).

- CELKOVÉ NÁKLADY A ÚHRADY vstupující do vyúčtování
(modul Nemovitost-Správa-Vyúčtování-Další-Souhrn vyúčtování)
Pomocí nabídky Souhrn vyúčtování či klávesy F7 získáte celkové částky nákladů za jednotlivé složky vstupující do vyúčtování a to včetně úhrad a výsledku vyúčtování celkem za celou nemovitost.

- PŘEHLED NÁKLADŮ, PŘEDPISŮ A ÚHRAD vstupujících do vyúčtování
(modul Správce-Reporting-Vlastník/Nájemce- Vyúčtování-Přehled po složkách nemovitosti)

Chcete-li zkontrolovat, že vyúčtování vytvořené v Domsys souhlasí s údaji evidovanými v účetnictví, pak použijte z účetnictví tyto údaje:
Vyúčtování oproti předepsaným částkám
U tohoto vyúčtování porovnáte náklady, které vstupují do vyúčtování s předpisy (např. účty 315, kde náklady evidujete oproti účtům 324, kde máte předepsané částky na jednotlivé složky)
Vyúčtování oproti uhrazeným částkám
U tohoto vyúčtování je třeba myslet na to, že vytvořením vyúčtování jsou automaticky dlužné předpisy na složky zahrnuté do vyúčtování uhrazeny. Je tedy při kontrole porovnat náklady, které vstupují do vyúčtování s předepsanými částkami na složky vstupující do vyúčtování a ještě k tomu porovnat dluh na pohledávkách (např. účty 315, kde náklady evidujete oproti účtům 324, kde máte předepsané částky na jednotlivé složky a 311, kde je dluh z neuhrazených předpisů).
Do vyúčtování oproti uhrazeným částkám jsou zahrnuty všechny platby napárované na předpisy vyúčtovávaného roku, tedy i platby přes roky. Ke kontrole takovýchto plateb můžete využít sestavu v modul Správce-Reporting-Finance-výstup Transakce-účetní odchylky úhrad předpisů.
Výše uvedenými způsoby pak můžete v účetnictví účty proti sobě proúčtovat a vzniklý výsledek rovnající se vyúčtování dát na samostatný účet (pohledávka či závazek).
V modulu Správce->Reporting naleznete sestavu Přehled DPH z přepisů a úhrad v sekci Finance. V této sestavě lze mimo jiné určit, který měsíc předpisů vás zajímá a za jaké složky a který měsíc úhrad s přesností na složky.
Můžete tedy zjistit přehledně dle základů a sazeb DPH kolik například bylo za požadovaný měsíc předepsáno na složkách typu nájem a kolik v požadovaný měsíc bylo uhrazeno na složkách typu záloha.

