Výstup pro daňovou evidenci
Domsys umožňuje z evidovaných údajů vytvořit výstup jako podklad pro daňovou evidenci aniž by bylo potřeba účetního programu.
Pomocí tohoto podkladu lze jednoduše vytvořit podklad s rozdělením příjmů a výdajů na položky ovlivňující či neovlivňující základ daně a položky osobní spotřeby - aby bylo možné toto rozdělení ve výstupu vidět, je třeba provést nastavení dle níže uvedeného postupu.
.
Postup nastavení je vysvětlen v následujících krocích.
1. Výběr účetnictví v Domsysu
V modulu SPRÁVCE->vyberte záložku Nemovitosti či Zákazníci a zvolte na vybrané nemovitosti či zákazníkovi Upravit. V záložce Účetnictví vyberte Druh účetnictví, který chcete použít, v našem případě Domsys pro DE.
2. Příprava předkontací pro rozlišení daňového režimu
Chcete-li evidovat na položkách jejich vztah k dani z příjmu - tedy režim, je třeba vytvořit tzv. předkontace.
Předkontaci vytvoříte v modulu Nemovitost či Zákazník v nabídce Účetnictví->záložka Předkontace, pomocí Nová předkontace.
Nepotřebujete-li nijak složitou evidenci nákladů, můžete vytvořit samostatné předkontace jen pro rozlišení režimu.
Příklad vytvoření předkontace:
3. Nastavení složek předpisu
Evidovaným složkám předpisu v modulu Nemovitost->Nemovitost->Složky předpisu nastavte daňový režim a to pomocí předkontace.
Složku upravte a na záložce Domsys pro DE určete předkontaci, která bude přidělena předepisovaným položkám a předkontaci, která bude přidělena uhrazeným nákladům, kterou jsou evidovány na konkrétní složce (klikněte na ikonku u kolonky a vyberte předkontaci).
Předkontace pro nastavení daňového režimu lze nastavit také na evidenčních složkách v modulu Nemovitost->Nemovitost->Evidenční složky (Nevíte k čemu slouží evidenční složky? Podívejte se na článek Evidence ostatních nákladů ).
Pro nastavení daňového režimu v případě úhrady přeplatku či nedoplatku z vyúčtování a pro nastavení v případě úhrady zůstávající na kontě nájemce nastavte předkontace v Účetnictví-Nastavení.
4. Evidence
Takto nastavené předkontace jsou automaticky evidovány u předpisů a nákladů, které do složek vkládáte.
Náklady do složek vkládáte pomocí dokladů ve Finance->Doklady a pomocí transakcí na účtech ve Finance->Banka/Pokladna/Interní. U takto evidovaných dokladů lze výchozí předkontaci změnit na konkrétně požadovanou. Stačí u položky kliknout na Předkontace: výchozí .
5. Podklad pro daňovou evidenci
V modulu Správce->Reporting->Finance je výstup Podklad pro daňovou evidenci, kde jsou uvedeny všechny transakce za požadované období s předkontacemi a daňovým režimem.
Takto vytvořený výstup "Podklad pro daňovou evidenci" je podkladem pro další zpracování dle vašich potřeb a to pomocí nástrojů Excel.