Doklady vydané-vystavení jednorázové faktury, nastavení výstupu
FAKTURA VYDANÁ (pro doklady vytvářené ve Finance-Doklady) |
Chcete-li některé z osob evidovaných v adresáři v modulu Nemovitost->Vlastník/Nájemce->Adresář vystavit fakturu vydanou, která nespadá do pravidelné fakturace, ale bude vystavena např. na přefakturaci nějaké opravy, můžete tuto fakturu vystavit v modulu Nemovitost či modulu CRM->Finance->Doklady.
Nový vydaný doklad
Název – popis dokladu
Datum vystavení – zadejte datum, kdy byla faktura vystavena
Datum splatnosti – zadejte datum splatnosti
Variabilní symbol – zadejte variabilní symbol faktury
Částka – celková částka faktury
V pravé části ihned unikátním způsobem zpracujete fakturu z pohledu začlenění do složek předpisu.
Vyberte složku – klikněte na rozbalovací seznam a vyberte složku, do které bude celá částka faktury, či její část vložena. Částka zde vložená ponižuje evidované náklady ve složce.
Rok – vyberte hospodářský rok, do jehož vyúčtování chcete částku vložit.
Období – zadejte období, v jakém bude částka rozúčtována. V drtivé většině případů ponechte celý rok. Zadáte-li například interval jednoho měsíce, daná částka bude ve vyúčtování rozúčtována pouze těm, kdo vlastnil jednotky během vybraného období - toto lze jen u nemovitostí typu Pronájem a při nastavení složky předpisu, které toto umožňuje.
Popis – rozdělujete-li částku na několik částí, doporučujeme vložit popis, který bude ve výpisech nadřazen obecnému Názvu dokladu.
Upozornění: Doklad není možné uložit, není-li 100% částky rozděleno do složek. Nevyberete-li ani jednu složku, bude doklad veden jako „Ke zpracování“.
Doklady připojené k vlastníkovi/nájemci naleznete také v detailu vlastníka/nájemce a to v modulu Nemovitost->Vlastníci/Nájemci.
INFORMACE V ZÁHLAVÍ DOKLADU
PRO SAMOSTATNOU NEMOVITOST (nepřiřazenou pod zákazníka - modulu CRM, tedy většinou SVJ) údaje nastavíte v modulu Správce-Správce-Nemovitosti, kde nemovitost dáte upravit.
PRO ZÁKAZNÍKA (nemovitosti máte přiřazeny pod zákazníka - modul CRM) údaje nastavíte v modulu Správce-Správce-Zákazníci, kde zákazníka dáte upravit.
Údaje se převezmou ze záložek:
Obecné - název, adresa, IČ, DIČ
Kontakty - jméno, e-mail
Rozšířené - společnost zapsána, kde uvedete text o zápisu společnosti (většinou v obchodním rejstříku)
INFORMACE O OSOBĚ VYSTAVUJÍCÍ DOKLAD
PRO SAMOSTATNOU NEMOVITOST (nepřiřazenou pod zákazníka - modulu CRM, tedy většinou SVJ) nastavíte v modulu Nemovitost-Nastavení-Nemovitost-záložka Doklady
PRO ZÁKAZNÍKA (nemovitosti máte přiřazeny pod zákazníka - modul CRM) nastavíte v modulu CRM-Nastavení-Zákazník-záložka Doklady
Údaj lze nastavit v kolonce Doklad vystavil:
- necháte-li zde Výchozí, pak ve výstupu bude jméno uživatele, který je aktuálně přihlášen
- napíšete-li zde vlastní text, bude na výstupu uveden tento text
- uděláte-li zde mezeru mezerníkem, pak na výstupu nebude zobrazena žádná informace