PKB - odeslání přeplatků složenkou
Máte-li s Českou poštou sjednánu službu Poštovní poukázky B a používáte podání datovou formou, připravíte soubor k odeslání přímo v Domsysu.
VYTVOŘENÍ SOUBORU PRO PKB:
Dle informací dostupných na stránkách České pošty jsou to tyto údaje:
Číslo odesílatele (podavatele) = šestimístné číslo přidělené Českou poštou, s.p. a uvedené v záhlaví evidenčního listu.
Odchozí účet = číslo účtu odesílatele, ze kterého je prováděn převod platby.
Konstantní symbol = numerický údaj, určující charakter platby. Uvádí se u plateb, které jsou příjmem nebo výdajem státního rozpočtu. Není-li uveden, vyplní se nulami.
Spec. symbol = údaj sloužící pro bližší specifikaci převáděné platby. Je uveden v evidenčním listu a musí být uveden v příkazu k úhradě.

1) V modulu CRM ve Finance-Banka-Předpisy vytvořte prázdný příkaz k úhradě, do kterého po té z nemovitostí budete vkládat předpisy.

2) V modulu Nemovitost (konkrétní nemovitosti) ve Finance->Předpisy vyberte řádky, které mají být uhrazeny a použijte nabídku pravého tlačítka myši Do příkazu k úhradě. Vyberte příkaz, do kterého mají být předpisy vloženy. Je důležité, aby příkaz měl vybraný správný účet typu Složenka.

V modulu Nemovitost ve Finance->Předpisy vyberte řádky, které mají být uhrazeny a použijte nabídku pravého tlačítka myši Do příkazu k úhradě. Vyberte příkaz nebo založte Nový. Je důležité, aby příkaz měl vybraný správný účet typu Složenka.
Po vytvoření souboru Poštovní poukázka (*.pkb) Domsys spočítá poplatky, které připadají na jednotlivé řádky dle aktuálního ceníku České pošty a budou zobrazeny pod částkou příkazu.
Po rozkliknutí příkazu jsou k dispozici všechny řádky vložené do příkazu, které lze upravit.
Na příkazu lze měnit stav zpracování pomocí nabídky v pravém tlačítku myši nebo v nabídce Další.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________
UHRAZENÍ PŘEDPISŮ:
Chcete-li v Domsys zaevidovat úhrady, které jsou vyplaceny složenkou, použijte v nabídce pravého tlačítka myši nebo v Další - Zaúčtovat úhrady. Úhrady budou vytvořeny pomocí interního účtu s vámi zvoleným názvem, který vyberete (interní účet založíte v Nastavení-Účty). Tímto se vytvoří jednotlivé transakce na interním účtu, které budou pro každého nájemce/vlastníka hradit předpis, který je v příkazu.


Tímto se vytvoří jednotlivé transakce na interním účtu, které budou pro každého nájemce/vlastníka hradit předpis, který je v příkazu.
