Evidence nákladů z vyúčtování SVJ
Spravujete pronajímané byty konkrétních majitelů a řešíte jejich nájemce, kterým vytváříte vyúčtování až na konci roku a potřebujete v rámci ročního vyúčtování rozúčtovat náklady, které jste získali vyúčtováním z SVJ?
Pak takové náklady zaevidujete jako doklad ve Finance-Doklady. Například můžete použít Nový interní doklad.
Dokladu zvolíte název, datum, dodavatele (tím může být konkrétní SVJ) a celkovou částku nákladů.
Na pravé straně dokladu do jednotlivých složek předpisu vložíte částky nákladů z vyúčtování SVJ a pomocí Cíl určíte, které jednotce náklady náleží.
Vytváříte během roku také konečné vyúčtování pro odstěhovaného nájemce? Velmi doporučujeme se podívat na článek Vyúčtování odstěhovanému nájemci , který vám přiblíží důležitost správně vytvořených složek předpisu, zadaných nákladů a dobře zvoleného Cíle v souvislosti s vyúčtováním.
Evidujete v evidenční složce platby zasílané do SVJ a potřebujete také zaevidovat kolik bylo na vyúčtování z SVJ odečteno jako zaplacená částka? Pak do dokladu přidejte řádek, kterým odečtete zahrnuté platby z evidenční složky.
- v levé straně dokladu je částka, která je nedoplatkem či přeplatek jako výsledek vyúčtování z SVJ
- na pravé straně roztřídíte do jednotlivých složek náklady, kterým také určíte jednotku které patří (kliknutím na cíl "výchozí")
- na pravé straně přidáte evidenční složku, do které jste evidovali zasílané platby do SVJ a v tomto dokladu do ní odečtete platby zahrnuté do vyúčtování
Takto zadané náklady budou mezi nájemce, kteří byly během roku v jednotce rozúčtovány dle nastavení složky předpisu. V modulu Nemovitost-Nemovitost-Složky předpisu každé složce předpisu, která je typu Záloha, určíte metodu rozúčtování nákladů v ročním vyúčtování.