Začínáme s aplikací Domsys

Úvod do struktury a evidence nemovitostí

Průvodce založením nemovitosti SVJ

Průvodce založením pronajímaného domu, bytu, prostor

Úvod do složek předpisů a předpisů

Počáteční stavy

Hromadné vložení/zadání hodnot

Základy ovládání aplikace

Časté dotazy (FAQ)

Nejčastější omyly

Nemovitost a jednotky

Evidence nemovitostí a jednotek

Založení nemovitosti jako kopie stávající

Hromadné založení stejných jednotek (např. garáže)

Garáže/parkovací stání/sklepy

Měřidla - vytvoření a výměna

Měřidla - odečty

Adresáře osob a dodavatelů

Plochy (místnosti) jednotky

Koeficienty, plochy pro vytápění a teplou vodu

Veličiny

Směrná čísla

Vybavení jednotky

Vlastníci (SVJ)/Nájemci

Úvod do evidence vlastníků/nájemců

Evidence vlastníků/nájemců a jejich nastavení

Evidenční list, platební/splátkový kalendář

Konto vlastníka/nájemce

Upomínky

Dlužníci

Složky předpisu

Složka předpisu-vytvoření a nastavení

Složka předpisu-nastavení výše pro jednotku/vlastníka/nájemce

Dlouhodobá záloha (fond)

Změna způsobu rozúčtování složky předpisu

Vyúčtování fondu

Předpisy

Předpisy plateb

Položky předpisu

Předpis pro vlastníka/nájemce s více jednotkami

Nastavení výše předpisů dle vyúčtování

Více předpisů v měsíci pro vlastníka/nájemce

Změna složky ve vytvořeném předpisu

Hromadné rozdělení předepsané částky procentem (ze složky do jiné složky)

Předpis jako faktura vydaná

Zaevidování/předepsání starého dluhu/výsledku vyúčtování

Jak najít změnu v předpisu

Hromadné odesílání předpisů/předpisů jako faktur

Anuita

Zápočet přeplatku nájemce/vlastníka (např. z vyúčtování)

Použití zůstatku konta na úhradu předpisu

Úroky a poplatky z prodlení

Splátky předpisů

Platby a příkazy k úhradě

ÚČTY/pokladny - založení, nastavení, kontrola zůstatku

ÚČTY/pokladny - platby předpisů, dokladů atd.

Zpracování hromadné platby od vlastníka/nájemce

Účty - import výpisů/transakcí

Účty - import transakcí z bankovnictví GEORGE

Účty - příkazy k úhradě

Platby přes QR kód

SIPO - 1. změnový soubor po přechodu na Domsys

SIPO - vytváření souborů pro poštu (modul Nemovitost)

SIPO - evidence/import úhrad (modul Nemovitost)

SIPO - CRYPTA - šifrování a podepisování

SIPO - sdružené šifrování

SIPO - jedno číslo organizace pro více SVJ/BD

PKB - odeslání přeplatků složenkou

PKA - složenky typu A

INKASO - vytvoření souboru s příkazy k inkasu

Úvěry - evidence splátek (SVJ/družstvo->banka)

Bankovní API

Co je bankovní API

Porovnání bankovních API

Účty - automatický import z Fio banka

Účty - automatický import z Komerční banky

Účty - automatický import z ČSOB

Účty - automatický import z Česká spořitelna

Účty - automatický import z Raiffeisen BANK

Účty - automatický import z MONETA Money Bank

Prodloužení platnosti bankovního API

Příkazy k úhradě - odeslání přes API

Bankovní API - když propojení nefunguje?

Evidence záloh a vyúčtovacích faktur od dodavatelů

Úvod do evidence záloh dodavatelům

Evidujeme zálohy a vyúčtovací faktury od dodavatelů

Evidence nákladů, dokladů

Evidence faktur/dokladů, nákladů pro vyúčtování, fond

Evidence ostatních nákladů (evidenční složky)

Evidence faktur/dokladů kopírováním

Rozdělení nákladů na konci roku

Změna složky nákladu (přesunutí mezi složkami)

Úhrada přijatého dokladu přeplatkem (zápočet přeplatku faktury)

Odhad výše nákladu do vyúčtování (nepřišel doklad)

Doklady vydané-vystavení jednorázové faktury, nastavení výstupu

Archivace dokladů v ZIP

Správa pronájmů

Průvodce založením pronajímaného domu, bytu, prostor

Kauce

Nájemní smlouvy

Evidence nákladů z vyúčtování SVJ

Upozornění na konec nájemních smluv

Externí rozúčtovatelé

Přehled externích rozúčtovatelů

Podklady pro/od rozúčtovatele

Ruční vložení nákladů od rozúčtovatele

Import nákladů od rozúčtovatele

Nastavení párování importu od rozúčtovatele

Protokoly od rozúčtovatele

Vyúčtování

Doporučené kontroly před ročním vyúčtováním

Nastavení rozúčtování vytápění, ohřevu teplé vody

Roční vyúčtování

Vyúčtování - specifika pronájmů

Výstup ročního vyúčtování a možné zobrazení

Vyúčtování odstěhovanému nájemci

Odeslání vyúčtování vlastníkům/nájemcům

Výplata přeplatků z vyúčtování

Oprava ročního vyúčtování ze strany nákladů

Oprava úhrad zahrnutých v ročním vyúčtování

Vyúčtování - Nerozúčtovatelný zbytek

Vyúčtování - srovnání spotřeb dle vyhlášky

Roční vyúčtování - vzorový výstup

CRM - Zákazníci

Co je modul CRM, jak založit Zákazníka

Evidence faktur/dokladů a nákladů (modul CRM)

Účty/pokladny - platby, příkazy (modul CRM)

SIPO - vytváření souborů pro poštu a evidence úhrad (modul CRM)

DPH

Evidence s DPH

Technická správa

Pasportizace a evidence činností,revizí

Evidence provedení jednotlivých činností

Připomínání termínů činností, revizí

Požadavky s vytvářením tiketů (Helpdesk)

Řazení tiketů do front

Domsys LEASE (správa majitelů investic)

LEASE - co je rozšíření pro správu majitelů investic

LEASE - Evidence majitelů investic

LEASE - Evidence plateb do SVJ za majitele

LEASE - Vyúčtování majiteli (VMI)

Portál pro vlastníky/nájemce

Portál pro vlastníky - co nabízí?

Vytvoření přístupů vlastníkům/nájemcům

Zveřejňování informací a dokumentů

Zasílání žádostí z portálu

Mobilní aplikace Domsys (APP)

APP 2024 představení nové mobilní aplikace

APP 2024 mobilní aplikace - instalace a přihlášení

APP 2024 mobilní aplikace - Helpdesk

APP 2024 mobilní aplikace - Portál

Dokumenty, výstupy

Přehledy, výstupy, reporting

Nastavení výstupů - informace v záhlaví a zápatí

Nastavení výstupů-razítka a loga

Tvorba dokumentů z vlastních šablon

Úložiště dokumentů DOMSYS CLOUD

Záloha dokumentů na Dropbox/Google Drive

Použití výstupu v xls pro hromadnou korespondenci

Komunikace - zasílání zpráv a dokumentů

Zasílání dokumentů a zpráv

Hromadné odeslání chytrou zprávou

Zasílání SMS

Nastavení e-mailů-odesílatele,podpisu,loga

DopisOnline - kontrola provozu a fakturace

DopisOnline - nastavení zasílání dopisů Českou poštou

Datové schránky

Evidence dostupných datových schránek

Odesílání dokumentů datovou schránkou

Evidence zpráv z datové schránky

Daňová evidence

Výstup pro daňovou evidenci

Účetnictví - importy a nastavení

Export dokladů ve formátu ISDOC

Export do účetnictví-jak to funguje?

Porovnání účetních programů-exportů/importů

Money S3-import předkontací do Domsys

Money S3 - nastavení a export z Domsys

Money - upřesnění pro export dokladů s DPH

STORMWARE Pohoda-import předkontací do Domsys

STORMWARE Pohoda-nastavení a export z Domsys

STORMWARE Pohoda-import dokladů do Domsys

Vario-export z Domsys

Vario-vytvoření předkontací

PREMIER XML-export dokladů z Domsys

PREMIER XML-export předpisů z Domsys

PREMIER-vytvoření předkontací

Nastavení předkontací pro složky předpisu

Nastavení předkontací pro evidenční složky

Nastavení účtovacích vzorů (CRM)

Účetnictví - řešení některých situací

Mzdy

Náklady příštích období

Dohadné položky (Domsys vs. účetnictví)

Uzávěrka roku, kontrolní sestavy

Vyúčtování v účetnictví

Užitečné funkce

ISIR - kontrola insolvenčního rejstříku

Kalendář s připomínáním a plánováním úkolů

Shromáždění a tvorba pozvánek

Evidence zástupců - např. výboru SVJ

Zamykání záznamů

Evidence pošty

Strážce spotřeby

Profily (uživatelsky definovatelná pole)

Číselné řady

Cizí měny

Schvalovací procesy

Objednávky

Výpočet odměny správce

Filtrování pomocí štítků

Výnosy v SVJ - oznámení a výplata vlastníkům

Domsys ČÚZK pro import z katastru nemovitostí

Přefakturace nákladů dle nastavení

Pobočka správce

GDPR - ochrana osobních údajů

GDPR - ochrana osobních údajů

Správa přístupů a zabezpečení uživatelského účtu

Vytvoření přístupu uživateli

Role pro nastavení práv

Zabezpečení uživatelského účtu, 2FA

Pracovní pozice

Doménový/technický administrátor

Co dělat když je problém s přihlášením

Ostatní

Nastavení jazyka aplikace Domsys

Automatické vyplňování textu

Průvodce výběrem monitoru a naše doporučení

Ověření odesílatele pomocí SPF a DKIM

Vyskakovací okna

Přesun nemovitostí k jinému správci

Výchozí nastavení uživatele pro výstupy a e-maily

Novinky Domsys 10

Kontakty

Zákaznická podpora

PREMIER XML-export předpisů z Domsys

Aktualizováno od Vaňková

Jak funguje export dat do účetnictví?

Pro potřeby účetnictví je v Domsysu funkce Export, pomocí kterého můžete data stáhnout do souboru xml a soubor naimportovat do účetního programu.

Export dat do účetnictví má za cíl ušetřit část práce se zadáváním dokladů do účetního programu a částečně ušetřit čas se zaúčtováním.

Princip je jednoduchý - v Domsysu je potřeba založit a přiřadit předkontace, které jsou používány pro účtování v účetním programu. Ty po té po importu do účetního programu budou použity pro zaúčtování.

Důležité upozornění:
Pro import exportovaných dat do účetnictví je nezbytné mít převodový můstek dat od firmy PREMIER system, a.s..

Data lze exportovat z modulu Nemovitost (data za konkrétní nemovitost) či CRM (data za celého zákazníka, tedy i za všechny nemovitosti přiřazené zákazníkovi). Exporty jsou podporovány i s DPH.

Pro jaké doklady je tento návod?
Pro předpisy evidované ve Finance-Předpisy, které nejsou číslované v číselné řadě.
Jaké doklady vzniknou po importu v účetním programu?
Pro agendu, která je neplátcem DPH se pro jeden předepsaný měsíc vytvoří jeden interní doklad, který bude obsahovat položky=složky předpisu s celkovými předepsanými částkami za celou nemovitost. Pro agendu, která je plátce DPH bude pro každý předpis vytvořen samostatný interní doklad.

Potřebujete, aby předpisy byly do účetnictví naimportovány jako faktury vydané?
1. Předpisy v Domsys musí být číslované v číselné řadě (tzv. předpis jako faktura vydaná) - jak v Domsys vytvořit "předpis jako faktura vydaná: https://podpora.domsys.cz/settings/predpis-jako-faktura-vydana
2. Předpisy jako faktury vydané jsou exportovány v rámci exportu faktur vydaných - více o nastavení zde: PREMIER XML-export dokladů z Domsys
VÝBĚR ÚČETNICTVÍ V DOMSYSU

Pro nastavení účetnictví je třeba nejdříve jít do modulu Správce-Správce-Nemovitosti, kde konkrétní nemovitost dáte upravit a na záložce Účetnictví zvolit účetnictví PREMIER XML.

Pokud používáte modul CRM, pak je třeba jít do modulu Správce-Správce-Zákazníci, kde konkrétního zákazníka dáte upravit a na záložce Účetnictví zvolíte účetnictví PREMIER XML.

PŘÍPRAVA PŘEDKONTACÍ

Účtování je pomocí předkontací. V modulu Nemovitost či CRM-Účetnictví-Předkontace vytvořte předkontace, které budou obsahovat MD/D. Tyto předkontace budou použity dle níže uvedeného. Konkrétní MD/D v předkontaci představují zaúčtování jednotlivých účetních případů.

Kód – vaše označení předkontace, kterým se budete v Domsys orientovat

Popis – váš popis, kterým říkáte k čemu je předkontace určena

Na záložce Účty předkontace vyplňte konkrétní MD/D, kterým bude po importu do účetního programu položka zaúčtována.

Jaký účet bude po importu dán do hlavičky dokladu? Není-li v Premieru nastavena asociace MD, pak při importu je do hlavičky použit účet z předkontace první položky vzniklého dokladu (MD). Je-li v Premieru nastavena u dokladové řady asociace MD, pak import bude ignorovat pro účely hlavičky účet MD v předkontaci.

Na níže uvedených místech vybíráte předkontace kliknutím na tuto ikonu:

NASTAVENÍ SLOŽEK PŘEDPISU A EVIDENČNÍCH SLOŽEK

co jsou SLOŽKY PŘEDPISU - slouží k předepisování pravidelných plateb vlastníků(v SVJ)/nájemců(při pronájmu) a evidování nákladů, které jsou s vlastníky/nájemci spojeny

co jsou EVIDENČNÍ SLOŽKY - slouží k evidenci nákladů, které jsou například přímé náklady pronajímatele v případě spravování nemovitosti formy pronájem. U SVJ může být využita např. na tzv. peníze na cestě.

CRM - máte nemovitosti sloučeny pod zákazníka v modulu CRM? Můžete použít nastavení účtování pomocí účtovacích vzorů, které sjednotí účtování. V modulu CRM vytvoříte účtovací vzory, které po té použijete v nastavení složek předpisu v jednotlivých nemovitostech.

Níže je postup:
- nastavení složek pro je nemovitost, která je i účetní agendou (např. SVJ)
- nastavení složek v případě modulu CRM (zákazníka)

Informace pro plátce DPH:

V úpravě jednotlivých složek předpisu je záložka DPH pro nastavení DPH k výpočtu předpisu a je zde také možnost zadat "členění DPH", které bude pro předepsanou složku přeneseno do účetnictví. Použijete-li účtovací vzory na úrovni modulu CRM, najdete nastavení pro DPH jako záložku v účtovacím vzoru.

Nastavení účtování předpisů pro modul Nemovitost (SVJ a nemovitosti, které jsou i účetní agendou)

Nastavení účtování jednotlivých položek předpisů

V modulu Nemovitost-Nemovitost-Složky předpisu upravte složku na záložce Premier a doplňte předkontace:

Předpis – kladné/záporné položky – vyberte předkontaci, která určuje zaúčtování (MD/D) pro účtování předpisu konkrétní složky (např. 311/324). Většinou předkontace pro záporné položky budou stejné jako pro kladné položky (záporná položka = předepsána částka s mínusovým znaménkem).

Zaúčtování položky s výsledkem ročního vyúčtování (nedoplatek/přeplatek), které vzniklo v Domsys.

Na výsledek vyúčtování (výsledný nedoplatek či přeplatek) v Domsys vznikají samostatné předpisy, které budou v rámci interních dokladů importovány do účetnictví (nemají-li být tyto předpisy do účetnictví importovány, nastavte toto v úpravě sady předpisů, ve které předpisy vznikají).

Zaúčtování předpisu na výsledek vyúčtování se nastaví v modulu Nemovitost- Účetnictví-Nastavení:

Vyúčtování – nedoplatek/přeplatek – zde uvedená předkontace (MD/D) bude použita pro předpis na výsledek vyúčtování (např. 311/378020, kdy 378020 je účet , na který jsme v účetnictví proúčtovaly samotné vyúčtování např. za rok 2020 a touto předkontací jej v roce 2023 importem předpisu na vyúčtování přeúčtováváme na 311).

Nastavení účtování předpisů pro modul CRM (jednotlivé zákazníky)

Princip: u zákazníka vytvoříte účtovací vzory dle charakteru služeb, nájmů atd., které po té použijete v nastavení jednotlivých složek v nemovitostech. Účtovací vzor slučuje nastavení DPH pro předpisy, účtování pro předpis složky, položek z faktur, které byly na složku přiřazeny. Když časem bude potřeba změnit některé ze zaúčtování, uděláte změnu jen v účtovacím vzoru a promítne se všude, kde je vzor použit.

Vytvoříte například účtovací vzor, který bude řešit Vodné (předpisy, náklady).

  1. Nastavení účtovacího vzoru

V modulu CRM-CRM-Účtovací vzory vytvořte Nový vzor.

Název – vaše označení vzoru, kterým se budete v Domsys orientovat

Na záložce DPH nastavte režim, který bude použit pro předepisování složky (tento režim bude použit v generování předpisů v rámci Domsys) .

Na záložce PREMIER XML vyberte předkontace k zaúčtování předpisů.

Předpis – kladné/záporné položky – vyberte předkontaci, která určuje zaúčtování (MD/D) pro účtování předpisu konkrétní složky (např. 311/324). Většinou předkontace pro záporné položky budou stejné jako pro kladné položky (záporná položka = předepsána částka s mínusovým znaménkem).

Zaúčtování položky s výsledkem ročního vyúčtování (nedoplatek/přeplatek), které vzniklo v Domsys.

Na výsledek vyúčtování v Domsys vznikají samostatné předpisy, které budou v rámci interních dokladů importovány do účetnictví (nemají-li být tyto předpisy do účetnictví importovány, nastavte toto v úpravě sady předpisů, ve které předpisy vznikají).

Zaúčtování předpisu na výsledek vyúčtování se nastaví v modulu CRM- Účetnictví-Nastavení:

Vyúčtování – nedoplatek/přeplatek – zde uvedená předkontace (MD/D) bude použita pro předpis na výsledek vyúčtování (např. 311/378020, kdy 378020 je účet , na který jsme v účetnictví proúčtovaly samotné vyúčtování např. za rok 2020 a touto předkontací jej v roce 2023 importem předpisu na vyúčtování přeúčtováváme na 311).

  1. Nastavení složek předpisu

V modulu Nemovitost-Nemovitost-Složky předpisu upravte složku a na záložce rozšířené vyberte již vytvořený účtovací vzor (tím se převezme nastavení DPH pro předpisy a zúčtování):

Po uložení nastavené zaúčtování ověříte po rozkliknutí složky předpisu. Po kliknutí na název předkontace se zobrazí aktuální nastavení zaúčtování.

NASTAVENÍ DOKLADOVÉ ŘADY

Dokladovou řadu pro předpisy vyplňte v modulu Nemovitost či CRM-Účetnictví-Nastavení.

EXPORT PŘEDPISŮ DO ÚČETNICTVÍ

V Účetnictví-Export klikněte na Export do XML u řádku Interní doklady (Předpisy). Stažený soubor naimportujte do účetnictví. Pro agendu, která je neplátcem DPH se pro jeden předepsaný měsíc vytvoří jeden interní doklad, který bude obsahovat položky=složky předpisu s celkovými předepsanými částkami za celou nemovitost. Pro agendu, která je plátce DPH bude pro každý předpis vytvořen samostatný interní doklad.

Datum od do u agendy Interní doklady (Předpisy) vybíráte jako období (měsíce), pro které jsou předpisy vytvořeny

V importovaných předpisech bude importován údaj ZAKÁZKA = název nemovitosti (název nemovitosti musí souhlasit s názvem zakázky v účetním programu), STŘEDISKO = pokud je středisko vyplněné v modulu Nemovitost-Jednotky-Uspořádání (název střediska musí souhlasit s názvem střediska v účetním programu).

Pro import souboru použijte v účetním programu PREMIER záložku Start-Správce-Komunikace s externími systémy


Byl pro vás tento článek užitečný?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)